tisdag 13 april 2010

Crazy days!

Det märkvärdigaste, största, coolaste och konstigaste i hela världen har hänt min syster. Hon har äntligen, efter massa månader och sjukt många dagar över tiden fått ett barn. En ljuvlig liten prinsessa som gnyr, gnäller, tuttar, myser, kissar, bajsar, sover och framför allt glädjer oss så oerhört! Jag vet inte hur stolt det är normalt att vara som nybliven moster, men jag är rätt säker på att jag överskrider gränsvärdena rejält. Jag är så knasigt kär i henne fast jag inte ens träffat henne, knappt sett på bild och ändå vet jag precis hur underbar hon är, hur hon luktar, hur hon tittar på sin mamma och pappa och försöker lista ut vad de är för några knasbollar (gud, hjälpe henne när hon inser det!). Jo, jag tror alltså att jag vet en massa saker om henne redan, och att jag inte gör det utan bara tror, det spelar verkligen ingen roll alls. För när jag får träffa henne på riktigt och hålla och borra in näsan i nacken på henne så VET jag redan nu - Hon är p e r f e k t!!
Gud vad jag längtar!
Jag är också stolt över syrran som med bravur och guldstjärnor i kanten födde fram det lilla livet. Och Lars, han borde lägga ner försäljningen och gå å kamma hem guldpennan eller nåt annat skribentpris för sin förlossningsberättelse. Skrattkramperna vägrar ge med sig... Galet!
Läs den här: http://bottasblogg.blogspot.com/2010/04/poppa-har-kommit.html
Ni är bäst. Alla tre!

4 kommentarer:

  1. Jaaa du låter väldigt jäääätttteeee gla.. va härligt att läsa!

    kram Mona

    SvaraRadera
  2. Å här var det gråt, gråt, gråt och åter gråt...

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade hjärtligt åt Lars berättelse, han borde fortsätta skriva

    SvaraRadera