onsdag 23 september 2009

Speakin' 'bout tv...

... så kommer jag osökt in på film. Det är ju räddningen det!
Igår skippade vi Hollywoodfreaksen till förmån för.... Män som hatar kvinnor.
Jag säger då det! Jävlar va bra! Och Lisbeth. Vilken tjej... Så konstig som hon är och ändå - gotta love her! Ja, den som inte ser den filmen får då verkligen skylla sig själv. Eller läs boken. Men om man läser den så går det nog inte hålla sig från att se filmen heller. Och till skillnad från Der Kommisar und das Meer (borde ju heta på tyska när det ändå är tysk film) så blir man inte besviken över hur det glappar mellan boken och filmen. För det glappar inte. Fast boken är bättre. Fast filmen kan man avnjuta på drygt två timmar och boken får man ägna mer tid åt.
Men lite kortfattat: Sjukt bra film!
När vi ändå är inne på ämnet så ser ju det här ganska lovande ut.
http://www.brollopsfotografenfilmen.se/
Eller hur, Stina?

4 kommentarer:

  1. FAN, vi är på bröllopsresa när det är premiär för filmen! Kanske måste jag stanna hemma... =) *blink*
    Vi kanske kan gå på den när du kommer hit på Winnerbäck? Eller så har den slutat gå då! Hur länge visas filmer på bio?

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning! Här i Orsa går de en eller två dagar, hahaha!
    Men jag vill nog se den med dig...
    /Bloggern

    SvaraRadera
  3. Har firat midsommar med de där sköna värmlänningarna........de är lika roliga i verkligheten!
    // grannen

    SvaraRadera
  4. Nu du grannen, blir jag RIKTIGT avis här... En midsommar med pölsa skulle jag behöva just nu!
    /Bloggern

    SvaraRadera