tisdag 15 september 2009

Vackert!

Tänk va hösten är fin! Nu är det ändå inte än så fint som det kommer bli när alla löv slagit om till gul-orange-rött... Och det är redan ljuvligt! Jag må vara en sucker för sommar, men den blev det ju ändå inget av, så nu riktar jag in mig på en lång och solig höst istället...
Idag har jag inte sett ett moln så solen har pressat på som bara den över Sandhed. Perfekt svampväder liksom, men jag har tvingat mig att inte kröka på ryggen mer än absolut nödvändigt, så kantarellerna står kvar...
Jävla rygg, liksom... Just innan vi skulle flytta till Fiskarns i våras krasade den till när jag lyfte upp Cornelia. Lagom inför flytten kan man tänka... Tur nog gick det över tills kartonger skulle bäras! Nu var vi och hämtade älgkött i lördags. Backen vägde 50 kg och jag och Mange bar den tillsammans till bilen. Sen tog han den själv från bilen och in i köket i Stackmora (så den kan ju inte ha varit SÅ jäkla tung, hahaha). Sen bar jag och svärfar ut den på altanen. Någon av de gångerna jag var inblandad i lyftandet måste det ha hänt nåt igen. När jag lutade mig fram över bordet för att skära så gick det inte. Det fanns ingen kraft i ryggen till att stå framåtlutad. Nu gick skärandet alldeles utmärkt utan mig, men tråkigt kändes det... Sedan vilade jag ryggen söndag och halva måndag och det kändes ganska ok.
Måndag eftermiddag skulle jag fortsätta tyna ölandstokarna här bakom huset, dvs klippa ner dem, rensa ur ogräs och gräva bort gräset (mossan...) runt om. Nähä! När jag böjde mig fram för att lägga det första klippet försvann all styrka igen! Jag stod kvar på knä tills busken var färdigklippt och tänkte sen gräva runt den, men det var helt omöjligt. Jävla ynkrygg!
Så, nu vilar jag igen och idag känns det bättre på eftermiddagen, så nu gäller det bara att fortsätta va lite smart och inte göra nån tabbe igen innan det är helt stabilt.
Jag vet vad det beror på också.... JAG BEHÖVER TRÄNA!!!
Om jag får be tomten om något (och det borde jag få, så himla snäll som jag varit hela året), så blir det att någon börjar köra Pump i Orsa. Fast helst före jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar