fredag 24 juli 2009

Gravid??

Hahaha, nänä, inte jag inte! Men boarinstinkten suger mig i själen så ini h_lv_t_!!
Vi har ju liksom flyttat in och fått ordning på det mesta, men det är det där lilla sista. Som inte är så litet. Det finns massor som måste göras fortfarande, men bara för att det nu är beboeligt så blir det inte gjort. Och ligger och gnager i en som bara den!
Nästan som det kändes när jag var gravid - därav rubriken - men kanske kan det faktiskt vara så enkelt som att det är en jääla röra här och ganska dåligt väder.
Vad gör man då?
Jo, en lista.
Så nu har jag börjat lista upp projekt och vi hamnar nog nånstans på 1000 innan den är klar. Men listor är ju bra. Då gör man inget, men ändå känns det så och så får man lite koll på vad det egentligen är man vill göra. Sen kan man ju, 0m tid finnes när listan är klar, börja på nåt av det som är realistiskt.
Men det är inte bara husfix som gnager. Det är huslighet överhuvudtaget. Inte så att projektet varierad kost följer med i den svängen, tyvärr, men igår var jag helnöjd över att stå och koka saft halva dagen. Var på ett ruskigt bitchigt humör innan, men superglad efteråt.
Jaja, man börjar väl bli gammal...
Om en liten stund ska vi se hur pass lycklig jag är över att jag ska få dammsuga hela huset. Ganska, tror jag själv i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar