måndag 27 juli 2009

PVK

Illa illa va tråkigt att titta i veckans utskick från affärerna... Här sitter jag och känner mig huslig och tänker göra en veckomatsedel så vi kan storhandla och sen slippa tänka på vad vi ska äta varje dag. Och så får man reklam från affärerna och känner ingenting... Willys i Orsa skickade ut ett skämt, ett blad med 7 varor som det var bra pris på denna vecka. 7 varor?? Och då var en av dem ananas så egentligen var det väl 6 varor som kunde räknas. En annan var läsk på 33 cl burk. Fy fan, de borde skämmas! Willys i Mora har helt annat utbud, helt andra erbjudanden och priser, men då lär man ju åka till Mora också. Nä, här i byn är det nog Ica som drar längsta strået. Men inte ens de kunde presentera tillräckligt med god mat till bra pris så jag kunde bli inspirerad. Och jag är relativt lättpåverkad nuförtiden. Så hur det ska gå med mitt projekt är inte helt klart. Om jag ska ta maträtter ur luften blir det både svårt och säkert också dyrt. Jag hade ju tänkt att man skulle kunna hitta veckans maträtter i dessa blad. Men, ingenting ska väl vara enkelt. Och kanske är det så här trögt att komma igång, när jag väl kommit in det tänkandet så kanske jag hittar mer när jag sitter där och bläddrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar