tisdag 7 juli 2009

Nu när Kungen är död...

Och nu har det ju hänt så mycket igen! Det är så typiskt. När man har tid att blogga, ja då är det för att det inte händer nåt särskilt. Sen händer det en massa, men då har man inte tid att skriva om det.
Nu närmast har vi haft en intensiv dophelg med allt vad det innebär i form av gäster, städa, bädda, fixa kläder, ordna med dopmaten, annan mat, dopprogram, Linneas bok och prästbesök. Men det får bli mer om det i nästa inlägg...

Just nu måste jag bara få skriva om Michael Jackson. Denna unika, knasiga och begåvade underhållare... Det är lite svårt för mig att förstå att han dött. Även om jag, när jag såg honom första gången 1992 i Göteborg, tyckte det var svårt att förstå att han levde, verkligen fanns och var så nära. Så helsjukt! Jepp, jag var en av dem som fällde en tår när showen startade. Det var bara för stort på något sätt.
Likaså var det stort ikväll när han hyllades med en minnesstund i tv. Mycket var ju too much som vanligt i USA, men en del var också kärleksfullt och innerligt och berättade om den MJ jag trodde på, eller tror på. Jenny, jag hajar inte och köper inte monsterteorin... Jag tror han aldrig fått en chans till ett normalt liv, och i synnerhet inte en normal barndom. Att han därför isolerat sig och absolut valt att umgås en hel del med barn.
Jag tror han inte kunde lita på vuxna eller känner sig hemma i vuxenvärlden. Inte så konstigt kanske. Hur många har inte ljugit och låtsats för att komma åt hans pengar? Eller anklagat honom för alla möjliga vidrigheter av samma anledning? Eller utnyttjat honom på olika sätt?
Jag kan bara tycka synd om honom och tror att han levt ett ganska ensamt och sorgligt liv, trots all framgång. Men hur det än har legat till med honom och hans privata liv, så är jag full av beundran för hans förmåga att underhålla.
Låtarna, showerna, DANSEN, videorna (vad heter det egentligen?) sången.... Och allt han åstadkommit med detta. På den fronten är han oslagbar och galet bra. Bäst.
Nu är han död och jag skriver ändå att han är... Tänkte mig kanske inte för, men å andra sidan så är han väl bäst tills någon annan gör det bättre. Och jag tror fasiken inte att det kommer att hända...
R.I.P MJ

4 kommentarer:

  1. Jag håller med! Så grymt bra oc så grym sorgligt..

    SvaraRadera
  2. jaaaaaa... jag håller visst med om att han är gudomlig när det gäller musiken. Men någon som kan hålla ett litet barn ut över räcket på en balkong är inte normal, inte i min värld och det står jag för. Sen kan anledningarna vara hur många som helst!!
    R.I.P Michael
    Sol Jenny

    SvaraRadera
  3. Han har varit död länge nu....
    dags för lite nya nyheter!!!!
    ;)

    SvaraRadera
  4. Han har nog inte haft det så lätt som barn och under sin uppväxt, men som vuxen kanske det är dags att se om sitt liv, gäller alla!
    Ho ho nu jävlar fick jag till det!

    Grattis till dop , om det nu är så man säger!
    Hoppas ni trivs i huset! Kramiz Anna Nämd

    SvaraRadera