fredag 6 november 2009

Tillbaka vid tangenterna!

Linnea håller på å få TAND!!! La numero uno!
Detta kastar lite ljus över de senaste dagarnas tokfeber och även bloggfrånvaro. Hon har hängt, hon har klängt, hon har gnällt, hon har skällt. Listade med hjälp av Veronica ut att det nog var tredagarsfeber, men trots att man kanske vet, så är det tufft när en så liten en har över 40 grader... Huvva! Två kvällar i rad låg febern så högt, sen lugnade den sig och idag är den borta. Några prickar som man brukar få vid tredagarsfeber, har vi inte sett, men däremot en tand på gång alltså. Stort! Cornelias första kom inte förrän till ettårsdagen, så vi har inte ens tänkt att de kan komma tidigare för Linnea.
Jag tyckte jag såg en igår när hon satt och åt, men fick inte se den igen pga tunga och envis tjej. Då kände jag med ett finger och det kändes inget alls, så jag utgick från att det var nån liten matrest som satt där. Idag på ICA så fick jag syn på den igen och då fick jag se den så länge att det inte finns några tvivel! VI HAR EN TAND!! Snart. Än så länge är det nog mest en vit utbuktning på tandköttet och den såg ut att vara grymt öm...
Skönt att denna helvetesfeber ledde till något gott i alla fall. Annars hade vi väl haft ytterligare en feber att vänta inom kort.

Och så till dagens Cornelia:
Hittar ett måttband i köket och sätter sig på knä bredvid Linnea.
C: Nu ska jag väga Linnea!
Håller måttbandet med ena handen uppe vid huvudet och mot golvet med andra handen. Pekar på en siffra.
C: Titta, vad många grader!

Mammas gullegrisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar