torsdag 25 juni 2009

Bad, bajs och cirkus

Aaaah va härligt det var på stranden. Trist att vara själv där med barnen dock. Särskilt när jag satt och ammade en jättegnölig Linnea och redan efter ett par minuter skrek en jättegnölig Cornelia nerifrån vattenbrynet: Maaammaaaa, jag är baaajsnööödig!
Alternativen:
*Lägga bäbis i vagnen och hasta bort mot toaletterna (och inte hinna fram i tid)
*Lägga bäbis i vagnen och hjälpa Cornelia bajsa i sanden (och så klart ta bort det efteråt)
*Ropa tillbaka: Baaajsaaa i vaaattnet, det flyyyter nog booort!
*Titta sig omkring och spela förvirrad, typ Vem ÄR egentligen ungens mamma?

Nå, jag tog alternativ 2 och med skrikande bäbis i vagnen fick Cornelia vackert lägga en korv som vi sen tog upp med medhavd plastkasse. Mysigt värre! Gång två när nummer 2 pockade på fick hon sikta ner i påsen direkt. Mycket fräschare...

Sen blev det cirkus ikväll! Tack Fjuppen! Tog med Svärmor, Linnea och en rejält trött badartjej och trodde ögonen skulle börja blöda på henne. Hon var sjukt trött. På slutet ställde hon sig och hoppade för att inte somna på fläcken... Men hon tyckte nog det var kul för vaken var hon. Och Linnea satt och skrattade jättemycket och klappade händer, hon gillade det verkligen.

Men nu sover båda skatterna och mamman här ska också lägga sig. Länge sen jag var så trött en kväll som jag är just nu.
Godnattkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar