måndag 15 juni 2009

Massa dravel!

Vi åt grymt god mat idag... Det hade inte att göra med Projekt Varierad Kost (PVK) tyvärr. Efter en kik i Ica-bladet insåg jag att det folk intresserar sig för denna vecka är: sill, ostar, sill, cider, sill, korv (jorå!), sill och krukor med marguerit inkl blågul midsommarstång av piprensare. Kändes inte sååå upplyftande. Så det lutar åt att vi äter vår jävla falukorv i morgon, köttbullar på onsdag, vettafaan på torsdag och försöker ta nya tag efter midsommar.

Mange fyller år i morgon, och vi bjöd hit hans föräldrar på god mat och tårta ikväll eftersom det var lite snärjigare att få till det i morgon...
I morgon bjuder vi på fika för den som känner sig manad. Bara att titta in!

Linnea är lite skruttig... Just som storasysters 'droppor' börjar torka ut börjar det istället rossla i luftrören på lilla. Kan tänka mig att det är början på hennes vattkoppor, men man vet ju aldrig. Hon ammar ju och kanske får min immunitet? Känns ju lite onödigt, nu när vi ändå har det och det är så bra tamjat...
Vi åkte i alla fall till vårdcentralen med henne idag och läkaren kunde se att det rörde sig om virus och att det inte var såå farligt med rosslandet. Blir hon sämre får vi åka tillbaka, men nu fick det räcka med ett helrör Ventoline för att vidga lite i luftrören. Hoppas det hjälper...
I alla fall, när jag hämtade ut medicinen passade jag på att handla hudkräm och lite annat på apoteket. Jag vet inte om alla kunder fick eller om det var nån särskild produkt som triggade igång det men kassörskan stoppade ner gratisprover i påsen. Två paket tuggummi och två tuber ansiktskräm. Jag frågade nyfiket vad det var för kräm (tyckte de liknade några som jag stått och fingrat på i hyllan och funderat på, eftersom min hemma i skåpet snart är slut) och hon bekräftade att så var fallet. "En är en nattkräm och den andra har en anti-rynk-effekt..." Här hindrade hon sig och tittade upp på mig "fast det kanske är lite för tidigt för dig det". Gud, så artigt sagt! Men ingen gladare än jag: "Nej, fanken!! Släng ner den i påsen! Precis vad jag behöver ju!!!"
Anledningen till att jag hela tiden bara fingrar på och aldrig köper dessa krämer är just den - jag tror att dom ska tänka att det är för tidigt för mig att börja tänka på rynkor... Who the fuck am I kidding?? Det är ju bara att titta så ser man dom! Och varför skulle de ha en åsikt om vad jag borde köpa? Och varför skulle jag i så fall bry mig om den? Kanske är det jag som inte vill vara en sån som börjat med rynkkrämer?
Sen, ärligt talat, tycker jag inte det är fel på rynkor så länge de inte är sur-rynkor eller rökar-rynkor. Har man rynkor på ställen som normalt rynkar sig när man till exempel skrattar så måste det ju bara vara tecken på att man skrattar ofta och det är väl bara bra?
Men för min del hoppas jag att de här krämerna som jag nu ska börja testa redan ikväll kanske kan få mig att se lite piggare ut, lite rosenkindad sådär. I allra bästa fall kan de rå på den invasion av finnar som kommit på sistone. Vet ju att det är hormoner bakom, men visst borde det hjälpa att börja med en ny dyr kräm istället för den jag har nu som kostar typ 29 spänn och som jag nött på i kanske 1½ år??
Ja, värsta långa inlägget, men så går det när man bloggar för sällan... Kanske kommer att skärpa mig på den punkten... Men jo, en sak till....

Jag har sett solen idag!! Den finns!!

1 kommentar:

  1. Oavsett rynkor syrran kan du alltid tänka på att många tror att vi är jämngamla och jag är väldigt säker på att de tror du är i min ålder och inte tvärtom. Så du ser ut som en 27-åring och inte en dag äldre!

    SvaraRadera