torsdag 9 april 2009

I Härdal

Här ska påsken firas!
Har inte haft chansen att uppdatera här som jag vill, trots att bredband finns... Har två chefer som bossar runt mig hemma och när dom somnat... ja, då slocknar även jag.
En del har hänt och annat har inte hänt sen sist.
Mer och mer gräsmatta tittar fram. Man får sina överraskningar... Catpoo till exempel. Och, när vi flyttade in blev Farmor så förtjust över en rhododendron på tomten. Jo, jag själv var väl också ganska begeistrad inför denna växt. Men jag erkände utan omsvep att 'den där kommer att dö i min vård'. Farmor trodde nog att det skulle gå bra, men hon kanske bara försökte vara snäll...
Nå det tog ungefär en vecka och då tinade krukan fram. Den lilla skiten stod i en kruka! Jaha, men då kommer ju snart ägarna och hämtar den, för de skulle komma och samla ihop sitt när allt de hade på tomten tinat loss. Så det var ett bekymmer mindre och en lycklig växt mer!

Mitt lag tog guld i går!! Gött, pöjker! Synd att det blev lite som det blev i slutet. Många HV-kisar kanske skyller resultatet på den fjolliga utvisningen. Och nog för att det var fel men Färjestad hade ju vunnit guld i år ändå. En nackdel är dock att man är van att njuta hockey på påsk...
Annat spännande och som råkat hända på Fiskarns väg (kanske ska heta Fiskars (saxen) väg framöver?)... Nja, får nog skriva om det när jag fått över bilder från kameran. 'Håribla' bilder, hahaha!
Nu gör pappa sin överlägsna pizza och det osar ljuvligt från köket och ut i huset. I LOVE!!! Härdal när det är som bäst, helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Anna... putta ner krukfanskapet snabbt som attan i jorden på något tillfälligt diskret ställe ..så äger du snart en Rhodendron!

    tjing Mona

    SvaraRadera