måndag 27 april 2009

knäcket knäcker, men kött räcker

Nu är det finare i köket. Men fint...? Nje. Mycket mer som måste fixas först.
Har köpt gardiner till köket idag, men tror du man får sätta upp dom då? NÄÄ, då ska det först köpas gipsplugg... Så det går inte.
Sen ska vi måla golvlisterna och köpa taklist också, jobbo! Vill bara spika dit dom ju, eller allra helst att de redan är ditspikade. Så jag får ägna mig åt det mysiga jobbet.
Dessutom ska min gamla kökssoffa tina fram från sommarstugan och köras hit. Även det ett långtidsprojekt.
Innan allt är klart och på plats så är det säkert dags att byta kulör igen.

Jo, jag tycker det är roligt att hålla på å dona också. Skulle säkert tänka 'vi borde göra nåt mer' om pysslet gick för snabbt.

Ikväll hade vi Bolinder här på middag. Long time no seen, kan man säga! Vi hade göttigöttimat kvar från i helgen, men vad säger han? "Har ni hårdbröd?" Han kan fan inte äta en måltid utan knäckebröd den killen... När det är Sunekött och potatisgratäng tar man väl inte upp plats i magen i onödan med hårdbröd??

Nu ska man väl ta tag i något av allt som står på fixarlistan, men då är klockan så mycket och jag är trött. Vill sätta mig och slappa framför teven... Tror jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar