lördag 25 april 2009

pannskrutt hittar ursäkter

Ja, nä, jag vet inte vad jag ska skylla på...
Vi har ju internet nu, så inte det. Dygnet har lika många timmar som tidigare, så inte det.
Nu vet jag! Jag skyller på... öhh... kickboxarlinnea, trotscornelia och hemmafix.
Har under veckan tampats med dessa tre.
Lillasyster som nu greppar allt hon kommer åt har sovit som en kratta 3 nätter i rad. Jo, det tär. Hon tuttar, gnessar runt, stönar, ska rapas, kräkas och inte minst sparkas och boxas. Allt det hade man säkert klarat galant om man inte dagen därpå på ska vara mamma även till....
Storasyster som vill, vill, vill, men orkar bara en del. Är så trött så hon bara vill gråta, men prioriterar att cykla, leka med kompisar, leka med mamma, leka själv. Allt vill hon, inget orkar hon. Och att ha tid för henne hade kanske varit lätt om jag inte också velat ägna mig åt...
Hemmafix. Som denna vecka varit att fortsätta frossa i gobitar från Ikea. Har sytt upp gardiner till lekrummet och börjat på "gardinerna" till altanen. Sedan ville vi förbereda inför målarhelgen så mycket som möjligt så taken har målats och möbler har flyttats. Vi har ryckt bort lister, skruvat loss eldosor, spacklat och haft oss. Tack vare två solsystrar har det nu börjat bli lite fason på kök och vardagsrum! Guldbruttor! Man skulle vilja pussa er, you know!
Men blogga? Nä, det har jag inte hunnit! Och det ska bli bättring på det. SKA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar