söndag 12 april 2009

Jojo...

Ok, idag är det inte JÄTTEFINT! Igår var det underbart och vi solade oss utanför stugan i Härjesjön. Idag sol fast blåsigt. Så då gör det väl inget kanske, fast ändå gör det det... Att jag ligger inne och mår bajs. Att jag lyckats tajma in en förkylning eller vad det är precis den här helgen. Fan å, vill jag bara säga! Jag som aldrig är sjuk och nu har kroppen lurats två gånger samma vår. Först bröllopet och nu påsken. Fan å!
Linnea är i alla fall ute och rullar i vagn med Botta, Lars och Morfar. Cornelia och Mormor leker ute. Så jag kan ligga här i misär själv en stund och det är ju skönt. Natten till idag var tråkigare. Gobäbisar i all ära, men när man mår dåligt och det är natt och de sparkas och nyps och river en med sina små sylar till naglar så kan man tänka sig bättre nätter...
Mange som fått stanna i Orsa och jobba var på krogen igår. Jag ringde upp honom på förmiddagen och hoppades få höra att han mådde pissåskit. På någe vis hade det känts bättre i mig om han varit bakis och tvingats jobba ändå. Men tji... Han mådde som en prins.
Nu har jag tagit en tablett, får se om det gör susen...

1 kommentar:

  1. Krya på dig stumpan.
    Och du, jag tror säkert han hade tråkigt på krogen och lääängtar efter gos med familjen. Det kan han ha.... ha ha!
    ;)
    Sol Jenny

    SvaraRadera