måndag 26 oktober 2009

Det ska börjas i tid...

För några dagar sen:

Jag räknar upp D-droppar till Linnea, medan Cornelia tittar på.
A: 1...2...3...4...5
C: 6!!!
A: Nej, man får bara ta fem droppar...
C: Men... när får man ha sex då?
Mamman tittar skräckslaget på pappan, som bara ler och inte gör ansats till att svara.
A: Ehh.... när man blir äldre...?

Idag till frukost:

C: Mamma, idag får du köra mig till dagis!
A: Ja, och sen är det jag som hämtar dig också, det blir väl bra?
C: Mm, om inte min pojkvän hämtar mig...
(Jag har gått iväg bort till diskbänken och tänker att jag nog hört fel...?)
A: Vassaru?
C (sitter och håller i sin leksaksmobil): Jag ska ringa till min pojkvän och fråga...
A: Jaha, har du en pojkvän?
C (stort leende): Nä, jag skoja bara...

Hmm, jag undrar jag. Man kan väl lägga ihop ett och ett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar