onsdag 28 oktober 2009

Jahapp!!

Idag blir det städa!!

Gick ut hårt i söndags med övervåningen. Men trots vintertid med en extra timma hanns inte mera. Här nere lever dammtussarna livets glada dagar, lyckligt ovetande om att slutet är nära... Just nu känns det som om jag ska städa som aldrig förr och vara supernoga, men det där vet man ju hur det slutar. Efter nån timma är man trött och tänker att det får duga.

Visionen med dagen är i alla fall att hinna med badrummet nere noga, få ordentlig ordning på bänken i köket (där allt smått skräp hamnar) och att gästrummet ska kännas mer som ett gästrum och mindre som ett förråd (där allt stort skräp hamnar)...

Vi får se vad som händer!

Mest av allt längtar jag efter att prata med syrran... Igår kom de hem, the honeymooners, säkert kärare än nånsin. Hoppas hon har tid att ringa idag och SEN LÄNGTAR JAG EFTER HELGEN FÖR DÅ KOMMER DOM HIIIIT!!!!

5 kommentarer:

  1. Gråter av längtan till er!

    SvaraRadera
  2. nej, inte skriva så!! Du vet vad det gör med mig och min gråtkran... *snörvel*...

    SvaraRadera
  3. Men herreguu va gulligt av Er..(ps jag är INTE ironisk)..det är nästan så jag oxå får en tår i ögat..
    Dam...eller dammtussar..vem f-n har inte det..åh gu vad underbart när man väl tar sig för att städa med den beslutsamheten..-att bli en bättre människa..glöm å dröm..det är ens egna tokiga krav som gör att man själv mår dåligt..alt att alla andra får en att må för dåligt för att de minnsann verkar städa stup i kvarten.. näpp..städat ä väll trevligt..men bara att ha sk undanplockat gör gött för skälen!

    tjinghopp Mona..

    SvaraRadera
  4. Håller med där Mona. Undanplockat är skönt!
    Men man måste ha haft det oundanplockat ett tag för att uppskatta hur det är när det är ordning!

    SvaraRadera
  5. Ahhhaaa..du har så rätt så.. :)

    tjo..MOna

    SvaraRadera