tisdag 6 oktober 2009

Linnea har släppt sig!

Ok, nu vet alla det eftersom jag skrivit det på nylleboken, men det måste in i bloggen med!
Idag kan man verkligen säga att Linnea börjat på allvar med att bli självständig. Hon kryper fram till nåt, reser sig upp och släpper taget... Darrigt, vingligt och slutar med ett ras. Men ibland verkar hon inte inse vad hon gör och då går det så braaaa! Och hon måste ha nåt att hålla i, det kan vara en hårborste, en leksak eller nåt annat lagomt. Vi är så stolta, men man kan ju inte jubla för högt heller, för då tappar hon kollen och vill också vara med och applådera... GOUNGE!!

En annan gounge åt fil med havregryn och socker till frulle. Märklig kombo, men får hon bara välja själv så... Så när vi skulle till Prosten på öppna förskolan gick jag med vagn och hon cyklade. Ute på sandhedsbron:
C: "Nu ska vi se om det ligger hästbajs här!"
A: "Ja, vi kan ju kolla, men jag tror inte att det ligger nåt här nu..." (spanar... det ligger nästan ALLTID hästbajs på den bron... ser inget)
C: "Men det luktar hästbajs!"
A: "Gör det? Jag känner inte det...?"
C: "Ja, i min mun. När jag gapar luktar det hästbajs..."

Vad säger man? Ta en toy? Jag funderar på om det var havregrynen som ställde till det...?

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha... Cornelia är ju allt bra rolig! Om några veckor får jag träffa er alla...
    KRAM

    SvaraRadera