söndag 11 oktober 2009

En liten uppdatering

Guuu, tiden går så fort!

För en vecka sen sjöng Cornelia i kyrkan. Känns som igår!

Hon började i minikören i höst och sjunger tillsammans med andra 4-7 åringar på torsdagar. Det är i kyrkans regi så då blev det till att ställa upp när det var Världens Barn-gala i kyrkan också. Det var spännande och roligt, tror jag att hon tycker. Inte ett öga var torrt. Enormt va söta dom var!!

Ska se om jag kan lägga in en film här i bloggen, men inte ikväll...

Efter det har hon hunnit avverka hela tre dagar på dagis och en på Prosten. Jag lovar, veckorna bara går... Det är jätteknasigt. Själv hinner jag inte med ett dugg.
I onsdags var jag på långpromenad med Linnea i vagn i alla fall och vi passerade biblioteket. Tänkte lite att den där lilla bruttan skulle sova så jag kunde sätta mig och läsa en stund, men jag tycks ha glömt att hon inte sover i onödan.

Vi drev runt istället och plötsligt var det hämtningstid på dagis. Mange var hemma med bil och kunde åka och hämta, men jag ringde honom och så tog vi en chansning. Jag gick istället till dagis och frågade Cornelia om hon kunde tänka sig försöka gå hela vägen hem. Det är rätt långt och hon blev skitarg för 'PAPPAAAA skulle hämta miiiig!!!'
Men efter en stund var hon villig att försöka ändå, så vi började traska. I 4-årsgruppen hade dom bakat blåbärsmuffins på förmiddagen så med lite medhavda muffins i en påse kände vi oss på topp. Det blev ett fikastopp i helt underbart höstväder på vägen, då lillasyster fick banan och storasyster en muffin. Jag fick inget (det var bara 4 muffins i påsen så vi sparade för att fika med pappan hemma sen).
Tro det eller ej, men den goa lilla tjejen gick hela vägen ända hem! Jag tycker det var jätteduktigt! Säkert 3 km...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar