söndag 3 maj 2009

Ett felval?

Jahapp, då har årets afterski1000 varit och jag var inte med... Grovt misstag.
Stugan var bokad sen länge, men jag drog mig ur på ett ganska tidigt stadium till förmån för mer pålitliga partynissar. Kände inte för det. Skulle ju blitt tvungen att ta med åtminstone Linnea och såklart amma henne med jämna mellanrum och därmed inget dricka.
Jo, jag vet att man kan ha kul utan sprit, men kolla här:
2003: Syrran och jag åkte dit och festade. Mycket mycket roligt.
2004: Mange och jag ----------- : ----------
2005: Jag var hemligt gravid och låtsasfestade, för att vi inte ville gå ut med hur det låg till. Nja, sådär kul, men ändå skapligt. Halva nöjet var att alla gick på blåsningen.
2006: Cornelia med och ammades halva dagen (så inget drickande), resten gick hon på ersättning och urpumpad mjölk. Mycket besvär, jobbigt med fulla människor (innan man kom ikapp någotsånär).
2007: Party gigante. Men med Cornelia i stugan, så det blev lugnt när vi inte var på fjället. Sådär... Man längtade efter att vara i smeten med alla drygon och leva ansvarslöst.
2008: Hemligt gravid igen. Låtsaspartajade. För alla som tycker blykepan är tung dagen efter kan jag meddela att den sitter där även om man inte dricker. Man är fysiskt och psykiskt slut efter att ha försökt delta i alla knasiga, roliga och stundom hjärndöda aktiviteter och samtal fast utan bränsle. Det kräver sin insats.
2009: Att åter tagga upp i 100% utan att gå den lätta vägen med sprit i blodet och dessutom ta med sig den lilla... näe, inte lockande. Jag stannade hemma, eller rättare sagt - åkte till mamma och pappa.
Nu med facit i hand. Visst, jag tycker fortfarande att det hade varit för jobbigt att va med. MEN. Jag är så jäkla avis på dem som var där... hade velat va med.
Men (igen. Försöker övertyga mig själv här), jag har provat detta nu. Både med och utan bäbisar och alkohol och ska man va där så ska man. Går man runt med en bäbis och är nykter så är man inte med. Folk vill bara prata med en om bäbisar och vad det gör med ens egen upplevelse av att man är på jordens jätteparty...? Inte mycket åt det positiva hållet direkt.
Så jag och tjejerna var i Härdal istället då. På plussidan: Mamma och Pappa. Deras übergoda mat. Solsken och vår. Farmor. Melodikryssfrukost. Kortspel. Härjesjön. Mostrar i högform. Ganska mycket på plus kan man tycka. På minussidan: Missade afterski 1000. Och sånt som jag inte skriver om i bloggen. Det blir till att fråga för den som undrar... Men det var ett rejält minus. Kanske skulle varit i Ramis istället?

10 kommentarer:

  1. Självklart skulle du ha varit på Ramis.. Du var saknad!
    Efter detta år som har innehållet mycket bus (ioförsig som vanligt) har vi nog kvalificerat in oss i Fam Mange o Annas stuga eller?.. skit i Lars..mohahahaha
    Med andra ord syns vi på ett eller annat sätt nästa år..se till att inte bli gravid igen!

    tjing Mona

    SvaraRadera
  2. Ja nu får det väl vara slut med ungar, jag hinner inte med. Nästa år ska vi åka å vara ansvarslösa på Afterskii 1000. När blir man för gammal för att vara ansvarslös?

    SvaraRadera
  3. Gammal för att va ansvarslös ???.. -hur gammal som helst..se på mig - inga problem!

    Mona

    SvaraRadera
  4. Ja jag vill då veta vad mer du gick miste om!!!

    SvaraRadera
  5. Anna du var med mig hela tiden, tro mig :)
    Men nästa år får du banne mig vara lite mer fysisk... och ta hand om Mange själv. Nu fick jag ju lov att släppa greppet om min egen karl imellanåt och se hur det gick. Han är nu sjukskriven med spricka i revbenet och öm mjälte...

    362 dagar... någonting ... kvar! Nerräkningen har börjat. Och nästa år är det jubileum dessutom!!

    SvaraRadera
  6. Gosh, va me kommentarer... Kul!
    Mona, är det du som varit den anonyma här på bloggen förut? Har ingen aning om nämnligen vem som skällt och gnällt på dåliga uppdateringar...?
    Jenny, karlar är ynkliga... Men ok, nästa år lovar jag att vara mer fysiskt än psykiskt närvarande. Alltså, jag är där, och är lullig i huvet.
    Maddis, jag törs inte skriva på bloggen eftersom jag inte vet vilka som läser. Men det som låg på minussidan var inte nåt jag missade utan tvingades leva med i helgen...

    SvaraRadera
  7. Hoi..igen..
    Japp det var def. jag.. fattade inte hur kommentarinlägget fungerade först..det är lite annat system ...välja profil mm.. pust..men nu kör jag helt enkelt med att avsluta med mitt namn..
    Åh..ja..nu verkar du uppdatera ofta..trevligt och mycke trevlig läsning..

    tjing Mona

    SvaraRadera
  8. Jag vet, det är lite meckigt med profiler och sånt när man vill nåt... Men jag är glad att du är in och läser!
    Och Botta, varken du eller jag kommer nånsin bli för gamla för att bete oss ansvarslöst i de här sammanhangen! Barasåattduvet! Och det blir inga ungar nästa år. Inte du heller. Pussar

    SvaraRadera
  9. Haj
    Tror du nicht jag förstår att det är mich du meinar. Ich är väl nicht dum aber..Ich muss klavier spiela ont eten 7 bullen.

    SvaraRadera
  10. Hahahaha...
    Ajsing bajsing, avslöjad!!

    SvaraRadera