torsdag 28 maj 2009

Tomt på prosten!

Vi tog en tur till öppna förskolan idag. Bara jag och Linnea var det för Cornelia skulle leka med farfar. Tänkte att det kunde vara lite roligt att träffa andra bäbisar, barn, mammor, pappor och få sig lite gott fika. Sist vi var där en torsdag var det extremt mycket folk där, nästan jobbigt många... Alla dagmammorna går tydligen dit på torsdagar.
När vi kom fram idag efter en rask promenix, stod dessa fyra eller fem damer med sina barn ute på gården. Barnen hängde här och där i olika klätterställningar, gungor och annat.
Men jag tyckte det blåste kallt och var grymt sugen på något att dricka efter promenaden, så jag ville in. Linnea hade somnat i vagnen så hon fick vara kvar ute.
Och när jag kommer in så är det.... alldeles.... tomt! Inte en person. Anna-Karin var förstås där men hon höll sig nånstans ute i kulisserna och höll på med lite jobb där. Jag fikade själv (vilket nästan kändes högtidsfullt iofs) och läste lite bäbistidningar innan Linnea till slut vaknade och höll mig sällskap. Kändes lite knasigt att ha gått så långt för att sitta på golvet och lulla med bara henne, det hade vi ju liksom kunnat göra hemma. Men men, långprommis blev det iaf. Och på väg hem kom Cornelia och anslöt, så vi gick och kikade på nya sandaler till henne. De gamla provades häromdagen och tårna hängde ut längst fram... Hittade fina skor och vad gör farfar? Jo, han betalar! Som om det inte var så att farföräldrarna nyss shoppat springskor till samma barn. Som om det inte räckte med att hon fått en egen dag med farfar och satt morötter med honom. Vi är grymt bortskämda.
Sen skulle Cornelia åka sparkcykel hem bredvid Linneas vagn, men det gick kanske 50 meter. Sen hade jag båda flickorna i vagnen. Ännu mer motion för mamman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar