lördag 9 maj 2009

gladfilm

Lister i vardagsrum - uppe.
Skönt att äntligen få köra in möblerna mot väggen igen...
Om man inte skulle trivas hemma kan man alltid göra detta:
Dra ut möblerna från väggen, ca 20 cm räcker. Häng nån schleten gammal vaxduk över någon möbel. Slumpa fram ett gäng verktyg och strö ut över hemmet. Låt stå i ungefär 2 veckor.
Återställ sedan ordningen och upplev mysfaktorn.
Jag har även lagat min älskade risgolvlampa som fick sig en byrålåda i mellangärdet i veckan.
Jag grät på riktigt när den gick sönder och nu är jag häppihäppi igen när den strålar så vackert i vardagsrummet.
Jag har haft tv-kväll tillsammans med Linnea efter en goood grillmiddag som Mange fixade.
Först Robinson. Lever upp till förväntningarna, men känns lite osäkert eftersom tv4 verkar hitta på nya regler allt eftersom. Förra veckan fick losern i tävlingen ingen röst i örådet. Den här veckan hade det varit uppenbart vem som skulle åka om samma regel fortfarande fanns, men då var det inte så idag. Alla hade rösträtt. Vilket gjorde att utgången inte var lika förutsägbar. Jag vet inte vad jag tycker om att reglerna ändras. Klart det är mer spännande att inte kunna lista ut vem som åker, men ändå känns det fel...
Och så gladfilm efter det. Se upp för dårarna. Lite mysig, lite mesig, lite förutsägbar. Men avkopplande och skönt. Som jag vill ha det. Jag blev lite underhållen och Linnea... hon sov nästan hela tiden.
Cornelia slaggade på plan 2. Mange var och lekte med Erik.
En skum sak kanske hände idag. Jag ska hålla koll på det och rapporterar om nåt mer händer. Man måste ju ha lite koll på folk i grannskapet...

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag hade velat vara på plats och jagat mannen med släpvagnen. Sånna här gånger måste du kalla in Stina GW Pihlström

    SvaraRadera