söndag 31 maj 2009

Märklisch! (varning! innehåller Robinson-spoiler)

Så var denna lördag slut. Men vilken dag, vilket väder, helt wunderbaum!
Jag och Sara gick ut hårt med krysslösning och idag var det lite lätt. Efter det och en stunds sittande i sandlådan med Leo (Linnea sov, Cornelia var på jippo på Tallhed med Paps och Maja lekte med mormor) blev det korv å bröd och sedan svettig promenad för en glass nere på byn. Kan inte minnas att jag nånsin förtjänat en 88:an mer än idag. SÅ långt att gå i SÅN värme! Man är liksom inte van efter vintern och en kall, blåsig vår...
På väg hem blev det kaffe hos Majlis och sen var det rondellfest. Det innebär att några av oss som bor runt ovan nämnda sandlåda tillsammans grillade, åt, drack och skrattade tills myggen hotade göra slut på oss. Nå, en norrlänning som moi skrämmer de inte så lätt, men för Linneas skull och för att slippa sitta själv därute gick jag också in.
Mange fick knappra in mig på tv 4 play så jag kunde kolla Robinson utan att i förväg råka se vem som vunnit. Så nu sitter jag här och gapar. Hur långt ner kan en haka tappas? Hur? Varför? Vad??? Men jag tröstar mig med och tror och hoppas att tv visar skeva bilder av personer... Att människan inte betett sig så fjompigt som man kan tro under de 38 dagar som tävlingen handlat om. Att... ja, jag vette fan! Nu är jag trött. Himmel va finvädret sliter på människorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar