torsdag 7 maj 2009

Målning och bäbisar...

... går fortfarande inte ihop. Jag har lyckats glömma att på vår målardag fick jag gå och hålla Linnea mest hela tiden. Jag höll inte i penseln/rollern många sekunder, så det är tack vare systrarna Ersson vi har så mojsigt på väggarna numera.
Nu är det listerna som ligger i garaget och ska målas. Verkar va nån skitfärg vi hittat också, för det ska inte målas två, utan FYRA lager innan det blir bra...
I kombination med bäbis. Det tar ett bra tag att ställa i ordning innan själva målandet kan börja, sen hinner man stryka ett par repor, sen är det färdigmålat. Då vill hon ha mig.
Men sen är hon opålitlig... Gnydde nyss när jag var där ute och försökte måla. Jag skyndade mig att plocka ihop och när jag kom in igen så sov hon. Då orkade jag inte ut och plocka fram allt igen, eftersom jag räknade ut att hon snart skulle vakna. Har inte hört ett pip från vagnen sen dess. Underligt!
Vi var till bvc på förmiddagen. Resultatlista:

Ålder: 4,5 månader
Vikt: 6700 g
Längd: 64 cm
Huvud: 43,4 cm

Och dags att börja smaka potatis och sånt snart... Hjälp va tiden går fort??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar