onsdag 13 maj 2009

Linneas namnsdag!!!

Uppmärksammas härmed! Grattis lilla goding!! Du har ingen aning, men idag är det din dag... Farmor Britt har redan grattat med ett kort med kissemiss på. Inte heller det vet du vad det är, mer än att det var halvgott att tugga lite på. Utan att du ens anar det är det snart dags för nästa bemärkelsedag, fredag, då du har namnsdag IGEN!! Lucky cheese, två gånger samma vecka!

Måste också bara berätta om Cornelia och hennes besökare i måndags:
Kompisen kom hit efter middag för att leka en stund.
Kompis: Finns det glass?
Jag: Näe... (rent ljug. Tänkte att det inte var nån idé att bjuda på glass och ha dem sittandes på varsin stol när det nu var så lite tid kvar på dagen och de ju skulle leka...)
Kompis: Finns det choklad?
Jag Nej, det har vi inte. Är du sugen på nåt?
Kompis nickar. Jag ber dem leka en stund så kanske vi kan äta något lite senare.
Kompis: Finns det glass?
Cornelia: Ja, vi har det i kylskåpet!!
Jag: Jo, men vi ska inte äta glass nu, gå och lek nu så får vi se sen...

Barnen leker snällt. Efter ett tag kommer de och vill se på film. Sedan försvinner de och jag tänker väl att de kommit på nåt annat istället för film. Kompis mamma kommer för att hämta.
Jag: Guu, va dom leker snällt! Dom hörs knappt, jag tror dom är uppe.... HALLÅ??
Röster från köket: VI ÄR HÄÄÄR!
Och ja... där sitter dom och äter glass. Två var minsann. Cornelia är då inte nån snål kompis hon inte. Klart man bjuppar polarn på glass.
Och där gick jag och trodde jag hade koll på vad de gjorde, hahaha.

Jag och kompismamman går sen runt och kollar lite vad som hänt i huset sen vi köpte det. Då är barnen plötsligen borta igen...??
Mammor i kör: Var är ni nu?
Barn i kör: Här inne!! (Toa)
Vi öppnar dörren och... där sitter två sötingar, har tagit plats på varsin potta och klämmer med gemensamma krafter. Jojo, är det inkomster så är det utgifter, som min farmor brukar säga...
Så söta så det är inte klokt.

1 kommentar:

  1. Du verkar ha bra koll på ungar du! Men jag har ju en gång somnat när jag passade Ida å Adam. Föräldrarna mötte ungarna på cykel på väg in på Sveg. Ligger i släkten att ha bra koll på ungar verkar det som!

    SvaraRadera