tisdag 17 mars 2009

I'm moving on...

... and I'm gonna get stronger now, som Sarah Dawn Finer skulle uttryckt det.

Ja, här blir det inte mycket bloggat.
Mamma och Farmor dök upp och rullade upp ärmarna... Bara att hänga med om man vill se vart sakerna tar vägen! =o)
Farmor tog dessutom tag i alla krukväxter (alla.... ehm... 8?) och planterade om. Ett jättejobb som jag haft på mina 'att-göra-listor' så länge jag kan minnas. På en del av dessa listor har bläcket förmodligen börjat blekna...

Fy fan va jag är glad för hjälpen vi fått av dem. Men vad säger då Farmor? Jo. "Låt mig få bjuda på mat nu idag för att vi fått vara här..." Eh, jaha? Visst är det lite svårt att få till det med mat när Mange jobbat idag, jag är ammerskan och vi också kör grejer och packar allt vi kommer åt. Men att hon ska bjuppa? Helknas, men hon får göra det, för det känns nog inte riktigt bra i henne annars. Det blir en tur på byn för att se vad Orsa har att erbjuda i takeout-väg...

Återkommer!

2 kommentarer:

  1. Vad blev det för mat?

    Stina

    SvaraRadera
  2. Hamburgare å korv å pompa från Daisy's. Gött!

    SvaraRadera