torsdag 12 mars 2009

Tonåring?

Följande konversation ägde rum hemma hos oss mitt i tomtebolyckan:

3-åring: Jag vill ha på mig pippitröjan!
Mamman: Ska jag hjälpa dig?
3-åring (irriterat): Nej! Jag kan själv!!
Hon joxar ett tag och suckar sen uppgivet.
3-åring (fortfarande irriterat): Mamma, hjälp mig då!!
Mamman: Ja, kom hit får vi se... Japp, in med huvet här...
3-åring (väldigt, väldigt irriterat och surt): MEN!!! JAG KAN SJÄLV!!!
Mamman (något irriterat): Men du bad ju mig hjälpa till. Då kan du väl försöka säga att du kan på ett snällare sätt?
3-åring (konstaterande, ej irriterat): Jag säger som jag vill.

Jaha, Jesper Juul, vad gör man?

Och lillasyster, hon visade sig från sin bästa sida ikväll och sjöng för Maja i telefon. Bara för att göra Maja glad... Kentlåt faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Hallå!!! Börja blogga utan att säga något FFFYYYYYYYYYYYY, men bra :)

    Jag ska se till att tvätta flyttkläderna och leta fram bärhandskarna hör jag. Fast det är väl ingen idé att planer... ,agsjukan härjar fortfarande i landet har jag hört!!
    Med andra ord. Mer whisky till folket!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym! Who are you? Vi har inge magsjuka så kom hit å ta inte med nå såna bassilurer!

    SvaraRadera