torsdag 5 mars 2009

Jo, ska börja nu...

... börja blogga. Varför ska inte jag när 'alla andra'? Jag har ju ett behov av att få skriva lite. Nu är det också en del att skriva om tycker jag. En hopplöst härlig 3-åring, en skapligt nyfödd tjej, ett nyinköpt hus som ska flyttas in i och fixas och sen allt annat som händer och sker...
Nå, Cornelia är både hostig och snorig idag och har varit hemma från dagis. Haft lite slött och kollat film... Linnea gjorde en rullning (nej, inte Betapet nu, Stina!) från mage till rygg igår. Det var nog bara tur och att armen låg i bra läge för rullningar. Annars har hon hängt med på Lärarförbundets årsmöte ikväll där jag var sekreterare. Hon sov hela mötet och när vi åt fick hon sitta i Badoos knä.
Huset står där borta och väntar... Jag svängde förbi ikväll och de har inte flyttat ut än. Jag och Mange surfar runt och kollar priser och tips och ikea.se och planerar för fullt. Men vi packar inte. Nä, var fan ska man börja liksom? Vill inte börja i källarn för där står alla grejer vi inte packat upp sen förra flytten. Och öppnar man de lådorna måste man ta ställning till - slänga? sälja? skänka? spara? Blä!
Ikväll var det ett par här och tittade på huset vi bor i. De ville hyra efter oss.
Joråsåatt...
Men det blir nog Annelie som får ta det. Hoppas vi med, för hon kan ta det snart...

1 kommentar:

  1. Åh va duktig hon är Linnea! Jag och Lars ligger med en varsin nipponpippon i sängen. Vi har tvättstugan idag men Lars ska upp å jobba så jag får sköta allt själv. Hade velat ha en beskrivning av spekulanterna på huset. =)

    SvaraRadera