måndag 23 mars 2009

Operation uppackning

Sakta men säkert, kartong för kartong, herregud va mycket grejer man samlar på sig!
Jag gick ju ut hårt för att rensa bort saker innan flytt, men flyttgubbarna (Mamma och Farmor) kom några dagar tidigare och rensningen hanns inte med. Alltså fortsätter jag rensa ut så gott det går. Det är svårare nu. Inte lika motiverad att göra mig av med grejer som före flytten. Då kunde jag tänka 'Bära med sig det här? Nä, det blir tyngre om jag sparar det'. Nu är allt på plats här och då är det lätt att tänka på hur himla bra det kan vara att ha kvar grejer. Eller lägga i högar som 'ska sorteras sen'...

Idag satte jag mig i soffan med Linnea i famnen, Cornelia bredvid (greppandes mitt öra såklart) och en kopp kaffe på bordet och fick en oerhörd myskänsla. Jag trivdes verkligen och mådde gott. Såg mig omkring i vårt knallgröna vardagsrum med gammeltrassofforna och kanske sex ouppackade kartonger. Tittade ut och såg snön falla sidledes av hård vind och det nu när man bara vill ha tö och solsken. Tänkte lite på alla borde och måste men kände ändå ett mysigt lugn. Tror nog att vi ska trivas här. Känns som ett skönt hus att bo i. Hoppas det känns ännu bättre när vi fått ordning på grejerna och fixat till det med lite nya möbler och nya färger på väggarna!
Fast just nu fryser jag och ska ta en filt och en bok och lägga mig i soffan en stund...

2 kommentarer:

  1. Jag väntar fortfarande på bilder.... Hmmm

    SvaraRadera
  2. ja... vi kan ha målarparty :)
    Jag älskar målarpartyn. Vi målar väggar och killarna lagar god middag...

    Jag har i alla fall erbjudit mig så det är bara att slänga ihop en inbjudan
    Kram
    Sol Jenny

    SvaraRadera